12  Man and His Guitar
Review:Freddy B
Website Artist:Eugene "Hideaway" Bridges (US)
My Space:

Label:ARMADILLO MUSIC
Website label:

Eugene "Hideaway" Bridges is al z'n ganse carrière "on the road" en werd op een van z'n Europese zwerftochten ontdekt door Big Joe Turner. Na z'n eerste Cd in 1998 "Born To Be Blue" zat "De Gene" in de lift en bracht hij daarna nog 3 cd uit..."Man without a Home" '00, "Jump The Joint" '03 en "Comin Home" '05. In Mei van dit jaar bracht hij z'n vijfde schijfje uit 'Hideway'. Met dit schijfje trekt hij nu door onze contreien en op 01 decemeber kan je hem bewonderen in de Molse juke joint "Cafe Meulenberg" alwaar Jo van Bugaboos hem bij z'n "History' kan aanvullen.

De muziek van Eugene "Hideway" Bridges is zoals we van hem gewoon pure Texas Blues met soms wat country Blues maar met zeker Rhythm & Blues invloeden zoals we die kennen vanuit de Soul Sixties. het vocale gedeelte van zijn muziek leunt fel aan tegen die van grootheden als er zijn ...BB King en Sam Cooke.

Voor z'n laatse CD gooit Eugene het een beetje op een andere boeg. Alle nummers zijn zelf geschreven en deze schijf komt over als zijnde rustig met aangename warme ballads. Met nummers als "Piece of The Mountain", "Life Has No Meaning " en "Special Friend" bewijst Eugene dat hij zeker ook als singer/wongwriter uit de voeten kan en bevestigd hij dat ook zonder een complete band een avond muziekvullend kan zijn. "Big Legged Woman" is meer country minded en met "Man and his Guitar" doet hij deze titel alle eer aan.

Dus wil je een avondje genieten kom dan vlug naar Mol Millegem, misschien eerst een belletje want het zal er 'crowdy" zijn (Freddy B) ...voor diegene die belet zijn zal er daags nadien een concertrecensie te lezen zij op onze site.